Roczny Plan Pracy Samorządowego Przedszkola nr 96

 „Pod Świerkami” na rok szkolny 2017/2018

 
Podstawa prawna:
  1. Rozporządzenie MEN z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego. (Dz.U. 2017 poz. 1658)
  2. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, z późn.Dz. U. z 2016 r. poz. 1943, 1954, 1985 2169 oraz z 2017 r. poz. 60, 949 i 1292). Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017r. Poz. 60).
  3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017r. (Dz.U. z 2017r. poz. 356) w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.
  4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017r.(Dz. U. z 2017r. poz. 1591), w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach.
  5. Statut Samorządowego Przedszkola nr 96 w Krakowie.
 
Plan opracowany został w oparciu o:
  1. Wnioski z nadzoru pedagogicznego za rok szkolny 2016/2017,
  2. Podstawowe kierunki polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2017/2018,
  3. Zadania wynikające z koncepcji funkcjonowania i rozwoju  Samorządowego Przedszkola nr 96 ”Pod Świerkami”,
  4. Diagnozę potrzeb i zainteresowań dzieci,
  5. Oczekiwania rodziców wobec przedszkola,
  6. Teści zawarte w dopuszczonych do użytku i przyjętych do realizacji programach wychowania przedszkolnego,
  7. Treści podstawy programowej.
 
Działania i wnioski do pracy dydaktyczno-wychowawczej w roku szkolnym 2017/18
  1. Rozwijanie talentów dzieci,
  2. Rozwijanie kompetencji matematycznych,
  3. Pomoc dzieciom rozwijającym się w sposób nieharmonijny, wolniejszy lub przyspieszony,
  4. Kształtowanie czynnych postaw wobec własnego zdrowia i bezpieczeństwa,
  5. Wprowadzenie większej ilości zabaw i ćwiczeń wyciszających grupę , doskonalących koncentrację uwagi,
  6. Rozwijanie współpracy z rodzicami w trakcie realizacji programu wychowania przedszkolnego.
 
CEL NR 1
Tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość: estetyczną w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka
 
FORMY REALIZACJI:
 
Rozwijanie talentów plastycznych
  1. Organizowanie kółek plastycznych:
„Smocze talenty”,
Mali artyści”
  1. Udział w konkursach plastycznych wewnętrznych i lokalnych
  2. Udział w konkursie plastycznym w ramach Przeglądu Artystycznego
  3. Zorganizowanie konkursu plastycznego
  4. Warsztaty decoupage
 
Rozwijanie talentów muzycznych
  1. Prowadzenie zajęć tanecznych Zumba
  2. Zajęcia z rytmiki
  3. Taniec towarzyski
  4. Zorganizowanie zabawy andrzejkowej
  5. Zorganizowanie zabawy karnawałowej
  6. Udział w koncertach organizowanych w Szkole Muzycznej
 
Rozwijanie talentów teatralnych
  1. Organizowanie przedstawień i teatrzyków w grupach
  2. Udział w Przeglądzie Artystycznym Przedszkoli
  3. Wyjścia do Teatru Ludowego i Szkoły Muzycznej na przedstawienia teatralne i bajki
  4. Obcowanie z teatrem w przedszkolu
 
Rozwijanie talentów patriotycznych
  1. Wycieczki do muzeów
  2. Zwiedzanie zabytków i  ciekawych miejsc w Krakowie
  3. Czytanie legend
  4. Kolędowanie ze Szkołą Muzyczną
  5. Oglądanie bajek i filmów o tematyce patriotycznej
  6. Spotkania z ciekawymi ludźmi
  7. Konkurs recytatorski „Mój Kraków”
  8. Zorganizowanie „Festiwalu piosenki żołnierskiej i patriotycznej” dla dzieci i rodziców
 
 
CEL NR 2
Tworzenie sytuacji sprzyjających rozwojowi nawyków i zachowań prowadzących do samodzielności, dbania o zdrowie, sprawność ruchową i bezpieczeństwo, w tym bezpieczeństwo w ruchu drogowym.
 
FORMY REALIZACJI
 
Rozwijanie talentów sportowych i prozdrowotnych
  1. Zorganizowanie zajęć sportowych z okazji „Dnia Przedszkolaka”
  2. Zorganizowanie „Między przedszkolnej Olimpiady Sportowej” w przedszkolu 
  3. Udział w zajęciach sportowych zorganizowanych w pobliskich Szkołach Podstawowych oraz zaprzyjaźnionych instytucjach
  4. Dalsze uczestnictwo w „Szkole promującej zdrowie”
  5. Udział w programie „Dzieciństwo bez próchnicy”
  6. Organizowanie zabaw tropiąco – badawczych
 
Rozwijanie talentów kulinarnych
  1. Warsztaty kulinarne
  2. Spotkania ze specjalistami
  3. Udział w konkursie kulinarnym
  4. Udział w programie „Zostań Zdrowolubkiem”
  5. „Stoły pełne warzyw”- organizowanie śniadań w formie szwedzkiego stołu
  6. Przygotowywanie różnorodnych potraw ze zdrowych produktów.  
 
Bezpieczeństwo
  1. Spotkania ze Strażą Miejską
  2. Wycieczka do Wyższej Szkoły Aspirantów Straży Pożarnej
  3. Spotkania z policją
  4. Organizowanie spotkań z osobami zajmującymi się sprawami bezpieczeństwa
 
CEL NR 3
Tworzenie warunków umożliwiających bezpieczną, samodzielną eksplorację elementów techniki w otoczeniu, konstruowania, majsterkowania, planowania i podejmowania intencjonalnego działania, prezentowania wytworów swojej pracy
 
FORMY REALIZACJI
 
Rozwijanie talentów matematyczno-technicznych
  1. Innowacja Pedagogiczna - kółko matematyczno- techniczne  „Od matematyki do techniki”
  2. Zorganizowanie „Między przedszkolnej olimpiady matematycznej”
  3. Zajęcia szachowe
  4. Zorganizowanie „Ogólnopolskiego Turnieju szachowego”
  5. Wycieczki tematyczne.
 
CEL NR 4
Wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata.
 
FORMY REALIZACJI
 
Rozwijanie talentów podróżniczych
  1. Wycieczki tematyczne: na Błonia Krakowskie, do Fabryki Czekolady, na Rynek Krakowski
  2. Zorganizowanie konkursu fotograficznego. 
 
CEL NR 5
Tworzenie warunków pozwalającą na bezpieczną, samodzielną eksplorację otaczającej dziecko przyrody, stymulującej rozwój wrażliwości i umożliwiających poznanie wartości oraz norm odnoszących się do środowiska przyrodniczego.
 
FORMY REALIZACJI
 
Rozwijanie talentów prospołecznych 
  1. Udział w programie „Czyste powietrze wokół nas”
  2. Zbiórka surowców wtórnych
  3. Zbiórka zakrętek na rzecz niepełnosprawnego dziecka
  4. Udział w akcji „Szlachetna paczka”
  5. Udział w akcjach i konkursach ekologicznych
  6. Zbiórka zużytych baterii w ramach akcji „Edukujemy, pomagamy”. 
 
CEL NR 6
Stwarzanie sytuacji prowadzących do poznania przez dziecko norm i wartości społecznych, których źródłem jest rodzina
 
FORMY REALIZACJI
 
Uroczystości Przedszkolne
  1. Pasowanie na przedszkolaka
  2. Spotkanie z Mikołajem 
  3. Jasełka w przedszkolu
  4. Koncert noworoczny
  5. Dzień babci i dziadka
  6. Dzień mamy i Taty
  7. Festyn rodzinny
  8. Udział w „Przeglądzie teatrzyku Mamy i Taty” – organizowanych przez XVIII Dzielnicę.
 
CEL NR 7
Systematyczne wspieranie rozwoju mechanizmów uczenia się dziecka, prowadzące do osiągnięcia przez nie poziomu umożliwiającego podjęcie nauki w szkole.
Wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności poziom integracji sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych.
 
FORMY REALIZACJI
 
Rozwijanie talentów czytelniczych
  1. Systematyczne wypożyczanie książek w bibliotece
  2. Czytanie bajek przez rodziców w ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom”
  3. Udział w zajęciach organizowanych przez biblioteki publiczne
  4. Spotkania z ciekawymi twórcami literatury
 
Zajęcia wspierające dzieci 
  1. Zajęcia korekcyjno –kompensacyjne
  2. Zajęcia logopedyczne
  3. Zajęcia z Integracji Sensorycznej
  4. Opieka psychologa
  5. Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną
  6. Współpraca z Poradnią Logopedyczną w Samorządowym Przedszkolu nr 104
 
CEL NR 8
Współdziałanie z różnymi środowiskami, organizacjami i instytucjami na rzecz tworzenia warunków umożliwiających rozwój tożsamości dziecka.
 
FORMY REALIZACJI
 
Współpraca z:
  1. Mopsem
  2. Z Oddziałem Kombatantów w Nowej Hucie
  3. Samorządowymi Przedszkolami z terenu Nowej Huty
  4. Współpraca z Radą Dzielnicy XVIII
  5. Integracja ze żłobkiem
  6. Integracja z parafią – udział w corocznej Parafiadzie
  7. Współpraca z Przychodnią Zdrowia
 

 

Joomla templates by a4joomla